Nečekaný polibek

Román NEČEKANÝ POLIBEK je dalším dívčím čtením od české autorky Petry Martiškové a milovníci dívčích románů zbystřete, protože tady vás čekají mladí hrdinové, romantika, rodinné problémy a hokejové prostředí. Zkrátka dobře namíchaný mix, který táhne. 😉
Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s nakladatelstvím Alpress za účelem recenze.

Název: Nečekaný polibek
Autor: Petra Martišková
Nakladatelství: Alpress
Počet stran: 304

Osmnáctiletou Alex čeká stěhování z Prahy na vesnici. Nová škola, noví spolužáci, a pokud bude chtít dál hrát hokej, pak i přestup do nového týmu, který je navíc plný kluků. Nestačí, že má srdce rozbité na tisíc kousků, ještě se na ni i tátu vykašlala mamka. Že by někdy znovu uvěřila v lásku? Tak to rozhodně nemá v plánu. Chce si jen vybojovat místo v týmu a v klidu odmaturovat. Jenže to by jí do života nesměl nečekaně vpadnout Max

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Román Nečekaný polibek je svižným a pohodovým čtením, které dokáže zaujmout nejen dívky školou povinné, ale i čtenářky poněkud odrostlejší, kterým v těle stále tluče romantické srdce a v žilách proudí cit pro velkou lásku. Nenáročná oddechovka situovaná na český venkov i do hokejového prostředí je příjemným čtenářským zážitkem, který vás bude bavit.

Příběh je vyprávěn ich-formou ze dvou úhlů pohledů hlavních protagonistů. Alex čeká maturita, právě se rozešla s přítelem, matka o ni nejeví příliš zájem a do toho se ještě s otcem stěhují z Prahy na vesnici. Co tady bude dělat? V Praze hrála hokej za dívčí klub a tady si bude zvykat nejen na novou školu, ale i na nové spoluhráče, kteří jsou čistě mužského rodu. A další novinkou je i krásný soused Max, z kterého jí podivně buší srdce a v jehož společnosti ji začíná být nadmíru dobře. Bohužel se ale ocitají v situaci, která jim příliš nenahrává a pokud to praskne… To bude velkej průšvih…

„Protože devítka je součástí týmu, je to náš nový hostující hráč. Vítej v týmu, Alex!“ zahalekal a zmizel v tunelu.
„Alex?“
„Cože?“
„Děláš si prdel?“
„Jako fakt Alex?“ vykřikovali mí spolužáci, zatímco ostatní kluci jen nechápavě koukali z jednoho na druhého.
Nemělo cenu se dál schovávat pod helmou, tak jsem ji sundala a první, ke komu zaletěl můj pohled, byl Max. Stál tam a myslím, že mu pro jednou došla slova. Zuřivě prolistovával papíry a pak se tak rychle, jak mu jen brusle na gumové podlaze dovolovaly, rozeběhl za koučem.

Autorka píše nenáročným stylem a svěží rukou rozehrává svůj zamilovaný příběh, v kterém nechybí, kromě romantiky, problematické rodinné vztahy, zákeřnost dospívajících a v neposlední řadě i humor. Začátek se rozjíždí v pomalejším, seznamovacím módu (ano, opět se dostavil stejný pocit, jako vždy s touto autorkou: „Božínku, tohle je opravdu román pro -náctileté, už bych to měla přestat číst… Ale ejhle, ono to začíná mít grády a mě to baví.“ 🙂 ) a Petra Martišková si teprve připravuje půdu pro svůj velký rozjezd a ten se opravdu dostaví. Najednou příběh dostává švih, romantika nabobtnává do příjemných rozměrů a prostředí atraktivního hokeje je skvělou volbou. Ano, tento sport ve světě romancí vyhrává na plné čáře a autorka ho ještě trochu více vzpružila a svoji hrdinku poslala do čistě mužského týmu, v kterém o srandičky a přátelství není nouze.

Petra Martišková má kromě romantického umu i smysl pro humor a plně ho ve svých knížkách využívá. Nezahlcuje jím celý příběh, ale v přesně stanovený čas ho dokáže použít s co největším efektem. Tentokrát si pohrála i s tématem zakázané lásky a vyšlo ji to bravurně, stejně jako s lehce nahozenými rodinnými vztahy. Tady se nejvíce projevuje její cit pro emoce a některými svými pasážemi vás dokáže doslova okouzlit. Konec je trochu ušitý rychlou jehlou, ale v doslovu vás ještě pohladí emotivním lehkým dotykem.

Milý, laskavý příběh Nečekaný polibek se mi líbil a já ho směle mohu doporučit všem milovníkům dívčích románků, pro které jsou romantika, vzájemná přitažlivost, humor i křehké vztahy důležitými prvky každé romance.

Listovat knihou můžete zde, na stránkách nakladatelství Alpress.