Ursulina

Děsivá legenda URSULINA ožívá a svými chlupatými prackami rozsévá smrt. Další šílené, úžasné a návykové čtení z pera Briana Freemana vám vezme dech. Napínavý krimi příběh je zároveň zpovědí, jež objasní klíčovou záhadu, kterou autor vložil do thrilleru Hluboký sníh.

Název: Ursulina
Autor: Brian Freeman
Překlad: Jan Jirák
Nakladatelství: Euromedia Group Kalibr
Počet stran: 360

Bájné příšery mívají různá jména: Yetti, Vasitri, Čučuna… V okrese Černého vlka jí říkají Ursulina. A pro většinu jeho obyvatel není tahle obluda bájná, ale reálná. Protože za sebou nechává rozpárané mrtvoly a jejich krví u nich pokaždé napíše vzkaz: Jsem Ursulina. Zástupkyně šerifa Rebecca Toddová se společně se svými kolegy snaží tohle monstrum zastavit. Aby se to podařilo, musí odhalit jeho tajemství. Temné tajemství, které nakonec Rebeccu postaví před nesnesitelně bolestnou volbu, jež navždy změní (nejen) její život…

√ √ √ √ √ √ √ √ √ √ √ √

Krimi thriller Ursulina je působivým a napínavým prequelem ke krimirománu Hluboký sníh a pokud se vám úvodní díl zažral pod kůži i tady můžete očekávat stejné zakousnutí. 😉 Tohle byla opět neskutečná jízda, v které se spletitá zápletka přelévá ve vaší mysli z překvapivého prozření do další šílené zmatenosti, a vy do poslední chvíle netušíte, kdo za vším stojí.

Vypravěčkou se stává hlavní postava Rebecca, která pracuje jako zástupkyně šerifa. Nyní má na stole děsivou vraždu a jedinou indicií k vyřešení je vzkaz nad mrtvolu – Jsem Ursulina. Jenomže Ursulina je bájné stvoření, které nikdo nikdy neviděl, ale spousta lidí na ni věří. Možná i Rebecca, ale ta má plné ruce práce nejen s případem, ale i se zoufalou situací u ní doma. Odhalit pachatele i temné tajemství ji připraví nejednu horkou chvilku a Rebecca se tak ocitne před životní volbou, která ji změní život už navždy.

Pokoj byl osvětlený pouze měsíčním svitem deroucím se oknem dovnitř. I tak jsem viděla docela dobře. U okna stálo houpací křeslo, kde jsme spolu strávily spoustu hodin.
V křesle seděla Ursulina.
Ta obluda tě držela na klíně a ty ses natahovala po matce.
Ne, nezdálo se mi to. Doopravdy se to dělo. Obluda měla chlupaté nohy se zlatavě hnědým porostem. Srst na trupu se k nohám nehodila, byla kratší a víc čokoládová. Na rukou měla ta příšera natažené hnědé kožené rukavice. Na podivně protáhlém krku byla nasazená veliká lepenková hlava. Tam, kde porost u kotníků končil, jsem uviděla špinavé černé vojenské boty.

Autor rozjíždí svůj příběh pozvolna a trochu nezáživně. S opatrností sešlapuje pedál rychlosti a rozehrává partii podivných vražd, při kterých je tělo oběti nalezeno v potocích krve a s nápisem „Jsem Ursulina“. Mnohem později dostává vyprávění konečně svižné tempo, jedno překvapivé odhalení střídá další a vy konečně zatajujete dech nedočkavostí a napětím, abyste se dozvěděli celou nepřikrášlenou pravdu, která vás posadí na zadek. Tahle nečekané rozuzlení Freeman rozhodně umí a můžete mít k jeho vystavěnému příběhu jakékoliv námitky, závěr vás vždy totálně rozebere, ohromí a v celkovém kontextu – vše odpuštěno, Freeman je zkrátka bravurní.

Opět buduje temnotou prostoupenou atmosféru, v které se hned od začátku cítíte poněkud stísněně, a tento znepokojující pocit vás neopustí po celou dobu. Pokud jste si mysleli, že už jste protřelými čtenáři detektivek a přijít na pachatele je pro vás hračka, tady zpláčete nad výdělkem. Můžete mít několik soukromých tipů na pachatele a stejně se nikdy netrefíte. Opět velmi překvapivý a navíc ještě mimořádně dojemný závěr vás naprosto dostane a rozloží. Není možné, aby B. Freeman nenapsal další pokračování tohoto příběhu plného napětí, tajemství, vražd a emocí. Ursulina mě dostala a i když jsem si původně myslela, že tento prequel je slabší než Hluboký sníh, beru zpět. Je to stejně dobré, výživné a dokonalé.