Velšský slavíček

Román VELŠSKÝ SLAVÍČEK je nenáročnou oddechovkou, která vás zavede na anglické periferie plné špíny a chudoby, ale také na prkna, která znamenají svět a kde sláva i úspěch dokáží změnit život jedné obyčejné dívce.

Název: Velšský slavíček
Autor: Carole Llewellyn
Překlad: Leona Macháčková
Nakladatelství: Euromedia Group Ikar
Počet stran: 288

Wales, 1909. Když Rhiannon při tragickém neštěstí přijde o otce, zůstane zcela bez prostředků a musí opustit milované údolí Nantgarw Valley. I se svou třináctiletou nevlastní sestrou Mair se vydává do Cardiffu a doufá, že najde útočiště u tety Florrie, slavné kabaretní zpěvačky. Obě dívky se náhle ocitají v neznámém světě uprostřed rušného města plného nástrah. Rhiannon potkává svou osudovou lásku a divadlo ji zcela okouzlí. Když poprvé vystoupí na jevišti, je jasné, že se zrodila nová hvězda. Pak se však nečekaně objeví Maiřina matka, prostitutka Nellie, a odvede si dceru s sebou do cardiffského podsvětí. Rhiannon stojí před těžkým rozhodnutím – bude následovat své sny, nebo se vydá na pomoc sestře, jíž slíbila, že ji nikdy neopustí?

ℜ ℜ ℜ ℜ ℜ ℜ ℜ ℜ ℜ ℜ

Historický román Velšský slavíček je příjemnou oddechovkou, jejíž stránky vám budu díky čtivosti rychle ubíhat pod rukama. Autorka napsala příběh, v kterém nechybí napětí, zápletka pojednávající o tom, jak chudá holka ke štěstí přišla, nekalé praktiky podsvětí a ani romantika nemůže zůstat stát opodál.

Příběh je vyprávěn er-formou a sleduje dění kolem dvou nevlastních sester. Rhiannon je z nich ta rozumnější a po smrti otce se vydává se sestrou Mairou, kterou matka opustila, do Cardiffu za tetou a slavnou zpěvačkou v jednom. Zde Rhiannon přičichne k uměleckému světu a vypadá to, že i ona byla zrozena pro tento úžasný život a dokonce i pro lásku, jak se v zákulisí ukazuje. To Mair je tak trochu zapšklá a naštvaná na celý svět. Nečekaně se objeví její matka a odvede si ji ke svému kumpánovi, jehož úmysly s Mairou nejsou zrovna růžové. Obě dvě dívky se ocitají před životními rozhodnutími, které jim už navždy můžou změnit život. Kterou cestu si vyberou?

„Mair je pryč. Včera v noc si pro ni do hotelu přišla její matka a odvedla si ji. Měla jsem tak bláznivou radost z toho, že budu vystupovat, až jsem na ni dočista zapomněla. Jak můžu být tak necitelná?“
„Vítej na divadelních prknech, která znamenají svět, tak to prostě je,“ utrousila Clara. „Teď mě poslouchej, děvče moje. Dnes jsi dostala životní příležitost a nemůžeš si dovolit, aby ti ji někdo, dokonce ani Mair, pokazil. Věř mi, v téhle branži musíš mít ostré lokty, a když budeš ztrácet čas nějakou přecitlivělostí, daleko se nedostaneš.“

Autorka píše úspornou formou psaní a nijak výrazně se nerozvášňuje. Jde přímou cestou k dějové ose, kterou vypráví bez příkras a snaží se ke svým čtenářům dostat pouze poutavý děj. Ten se ji vcelku povedl, rozhodně umí zaujmout a svými četnými zápletkami, které zdravě dráždí vaši zvědavost, udržet čtenáře u svého vystavěného příběhu. S ničím novým ani převratným sice nepřichází, ale čte se dobře a ve zrychleném tempu. Svižný tok vyprávění a čtivost doplňuje tento nenáročný kousek, který dokáže udělat radost všem čtenářkám milující historické romány ojíněné nespravedlností života, osobními pády i romantickou vzpruhou.

Velmi se mi líbilo prostředí, do kterého autorka svůj příběh umístila. Wales, Cardiff, malé hornické vesničky, tady všude vás obklopí stará dobrá Anglie a nabídne záživné sousto, v kterém se střídá bohatství, lesk i sláva s chudobou a drsným životem na periferii. A i když vám autorka může připadat jako křehká květinka s ideály, umí ukázat i odvrácené stránky života a poslat své hrdinky do náruče chlípnosti, zrady a citového vydíraní.

Román Velšský slavíček byl pro mě opravdu nenáročnou četbou a možná až moc. Příběh jako takový mě dokázal zaujmout, ale strohá forma psaní i absence větších hlubin emocí mi úplně nevyhovovaly a tak po mně vyprávění sklouzlo bez většího efektu a i když mě dokázalo pobavit i vyvolat určitou zvědavost a obavu o hrdinky, toužila jsem se do příběhu ponořit více. Tento román se bude určitě líbit všem čtenářkám něžného pohlaví, které se rádi noří do historických příběhů, v kterých je zlo a dobro jasně odděleno, vyprávění bez zatáček a kudrlin míří vytyčenou cestou ke svému cíli a kde nechybí romantika ani životní eskapády.

Hodnocení: ❤ ❤ ❤ 🤍 🤍