Teorie lásky

Další romanci z vědeckého prostředí přináší Ali Hazelwood a pokud máte rádi romantiku skvěle namixovanou humorem, vášní a inteligencí, zkuste knihu TEORIE LÁSKY. Myslíte, že je těžší porozumět fyzice nebo lásce? 😉

Název: Teorie lásky
Autor: Ali Hazelwood
Překlad: Jana Jašová
Nakladatelství: Euromedia Group Ikar
Počet stran: 368

Elsie Hannawayová žije v multivesmíru: mimo svou (mizerně placenou) práci teoretické fyzičky si vydělává ještě jako falešná přítelkyně. Svým klientům dokáže většinou vyjít maximálně vstříc. Pečlivě oddělené světy se však náhle protnou a vše se začne hroutit… Ukáže se totiž, že Jack Smith, otravně sexy zádumčivý starší bratr jejího oblíbeného klienta, je ten chladnokrevný experimentální fyzik, který nejen že zničil kariéru jejího nadřízeného, ale podkopal i pověst teoretiků po celém světě. A právě on zasedá v přijímací komisi MIT a rozhodne o tom, zda Elsie získá své vysněné místo. Dokáže Elsie odolat Jackovu gravitačnímu poli? Nebo by snad měla uvést do praxe zcela nové teorie o lásce?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Román Teorie lásky je pohodovou romancí, v které se odráží inteligence i zábava. Nejedná se o žádné veledílo a hned od začátku tušíte, kudy se bude děj ubírat, ale tahle autorka má šmrnc i glanc zároveň. Zpřístupňuje vědecké pole širokému okruhu čtenářů a polidšťuje ho romantikou i emocemi. Její knihy vám vždy vykouzlí úsměv na tváří a udělají dobře na srdci i na duši.

Příběh je vyprávěn ich-formou z pohledu hlavní hrdinky Elsie, která je teoretickou fyzičkou, ale momentálně dělá práci, která ji nenaplňuje a navíc má i hluboko do kapsy. Proto si bokem vydělává jako falešná přítelkyně. Vše se ale může velmi brzo změnit, pokud se jí podaří vyhrát vysněné místo v MIT, jenomže to má jeden háček. V komisi zasedá i nepříjemně chladnokrevný Jack – experimentální fyzik a bratr jejího klienta v jednom. Jejich vzájemná nevraživost má hluboké kořeny v minulosti a jejich osobní střet je tak nabíledni. Nebo že by i tady platilo pravidlo, že nenávist je jenom převlečená láska?

Chci tuhle kancelář. Chci tuhle práci. Chci ji víc, než jsem co kdy v životě chtěla, snad kromě kapesního domečku pro panenku Polly Pocket v pěti letech.
„Potřebuješ trochu soukromí? Matraci? Pilulku po?“
Otočím se, Jack se opírá o kliku, ramena má uvolněná, jeho postava vyplňuje celá futra. Pozoruje mě s tím svým úsměvem nakřivo, který mě málem přiměje zapomenout, že se nenávidíme.

Autorka píše svěží formou a její styl i dějová osa mají hlavu i patu. Svoji hrdinku představí čtenářům dokonale a každou vteřinou sledujeme její myšlenkové pochody i pocity. A ty jsou tady velmi důležité. Autorka romanci proložila mými oblíbenými prvky – humorem a vědeckým prostředím a zase ji to funguje náramně. Tentokrát se dostáváme na pole fyziky a lásky, kde se sice můžete cítit trochu nekomfortně, ale její vtipné hlášky kombinující fyziku, Teorii velkého třesku i Stmívání dohromady vám usnadní tuto spisovatelku bez obtíží přijmout.

Do svého zábavného vyprávění zařadila i několik vážnějších témat, které nenápadně rezonují v ději a připomínají čtenářům, že za každým na oko pohodovým a bezproblémovým člověkem mohou být i zdravotní nebo psychické potíže, které mu ohýbají život a podat pomocnou ruku někdy vůbec nic nestojí. Autorka píchla i do vosího hnízda univerzitního politikaření a servítky si rozhodně nebrala. I akademické pole má totiž mnoho skrytých bubáků ve skříni a zmanipulované řízení či podceňování a opomíjení žen v této profesi jsou jenom střípky problémů.

Román Teorie lásky je fajn oddechovkou, která vám přinese pohodu, zábavu i vášeň a nabídne i trochu vážnějších témat či osobní přerod. Nebudeme si nic nalhávat, tahle autorka prostě jede a její gró příběhů, které nemají šanci zapadnout mezi ostatní romance, spočívá ve vědeckém prostředí a inteligenci, kterou nezapomíná propašovat ani do svých příběhů. Já byla opět spokojena a už teď se těším na další setkání na akademické půdě, kde to srší chytrými nápady i hříšnou romantikou.