Vila v Itálii

Přeneste se do Itálie lahodných vůní a chutí a zažijte romantiku s novým románem VILA V ITÁLII. Tohle výtečné menu plné svěžího citronového aroma, vybraných italských pochoutek i nových přátelství a nečekané lásky vám bude moc chutnat.
Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s nakladatelstvím Grada za účelem recenze.

Název: Vila v Itálii
Autor: Julie Caplinová
Překlad: Michaela Martinová
Nakladatelství: Grada Cosmopolis
Počet stran: 336

Lia vždy snila o tom, že navštíví tyrkysově modré pobřeží Amalfi. Tenhle její sen ale nikdy nezahrnoval setkání s vlastním otcem, o jehož existenci neměla ani tušení. Teď však stojí před branami nádherné vily v Itálii, do které ji odmítají pustit. Díky staré fotografii dokáže, že je opravdu dcerou italského herce Ernesta, a situace se změní. Otcův manažer Raphael, naprosto neodolatelný mladý muž s nepřístupným výrazem, se ji rozhodne nespustit z očí a doprovází ji na každém kroku. Kdoví o co téhle cizince s kouzelným úsměvem a nádherně vlnitými karamelovými vlasy vlastně jde. Dokážou romantické procházky a vychlazené drinky i přes počáteční rozpaky zažehnout mezi Liou a Raphem jiskru? Atmosféra je stále žhavější a není to jen kvůli horkému středomořskému slunci…

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Román Vila v Itálii je plný zářícího slunce, průzračného moře, lahodného jídla i vzrušující romantiky a lahodí oku, duši i srdci. 11. díl ze série Romantické útěky jede ve stejném módu jako přechozí počiny a tento díl se určitě řadí k těm povedenějším z této romantické jízdy Julie Caplinové.

Příběh je vyprávěn er-formou a po celou dobu jde ve stopách dvou hlavních hrdinů. Lie se zhroutil svět, když zjistila, že její otec, který ji vychoval, není biologickým otcem a tak se vydává na cestu do Itálie, aby poznala toho pravého a zjistila, kam vlastně patří. To ovšem ještě netuší, že tam na ni čeká i jeho nevlastní syn Raphael, který ji hned od začátku nemůže přijít na jméno a předpokládá, že její zájem o otce je pouze záminkou, jak se zviditelnit nebo snadno ukořistit peníze. Při poznávání Itálie se jejich cesty až nápadně prolínají a o tom, že od nenávisti k lásce je velmi blízko netřeba pochybovat. 😉

Její původní návrh nesahal tomuhle ani po kotníky a ona se cítila trochu trapně, že jim něco tak nevýrazného vůbec předložila. Cesta do Itálie jí přinesla novou inspiraci. Celá jen překypovala nadšením a štěstím a…
Spontánně Rapha objala a přitáhla si ho k sobě. Potřebovala se podělit o radost, která jí proudila v žilách.
Jakmile mu obtočila ruce kolem krku, už stál na nohou. Když jí dlaněmi sevřel v pase, jeho dotek ji pálil i přes šaty. Oba ztuhli a podívali se na sebe.
„Konečně,“ řekl Raph a rty mu zvlnil ten jeho křivý úsměv.
„Konečně,“ zašeptala.

Ano, je to naprosto prvoplánový příběh. Ano, už to tady bylo tisíckrát. Ano, romantika jako když vyšije. Ano, konec už tušíte hned na začátku a ano, opět to té Caplinové funguje na jedničku. Její styl vyprávění je svěží a čtivou záležitostí, která vás i přes výše zmíněné bude bavit a vyloudí vám na tváři spokojenost a lehký úsměv. Pohoda, která se kolem vás při čtení rozprostře, má zklidňující účinky a vám v ní bude nadmíru dobře.

Pokud máte rádi italskou kuchyni, tohle čtení bude pro vás radostí i utrpením. Domácí těstoviny s olivovým olejem a česnekem zakápnuté citronem, čerstvě vytažená křupavá pizza z pece, na které rozteklá mozzarella ještě bublá… mučení vašich chuťových pohárků dostane zelenou a vy okamžitě zatoužíte po těchto lahodných soustech. Stejně tak začnete toužit i po samotné Itálii. Autorka vás protáhne malebnými zákoutími, vezme vás do víru velkoměsta i na odlehlá místa, která přímo svádí k romantice. V tomto románu se jí opravdu podařilo otisknout velký kus Itálie do svého příběhu a návštěva je to vskutku příjemná.

Zajímavým prvkem pro mě bylo i povolání jedné z hlavních postav. Lia je textilní výtvarnicí a její práce je stabilní součástí příběhu. Vyšívání i její hledání italské inspirace ještě více nasměrovalo čtenářův pohled na tuto malebnou zem a ukázalo ji v poněkud jiném, ale o to zajímavějším světle.

Román Vila v Itálii se mi líbil a udělal mi moc dobře na duši. Za mě určitě patří k tomu lepšímu, co tato autorka v této sérii vytvořila a už se těším do míst a země, kam její kroky budou následovat v dalším dílu. Všímaví čtenáři dostanou nápovědu už v tomto dílu. 😉

Listovat knihou můžete zde, na stránkách nakladatelství Grada.