Cukrárna Sladký život

Román CUKRÁRNA SLADKÝ ŽIVOT je pohodovým příběhem z útulného anglického venkova, v kterém nechybí romantika ani nový životní restart. Hlavní hrdinka Holly je obklopena nejen sladkými dobrotami, ale i novým přátelstvím a místní pospolitostí.
Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s nakladatelstvím Alpress za účelem recenze.

Název: Cukrárna Sladký život
Autor: Hannah Lynn
Překlad: Blažena Kukulišová
Nakladatelství: Alpress
Počet stran: 272

Když Holly odhalí nevěru svého přítele, rozhodne se vrátit do malebné vesnice v Cotswolds, s níž ji pojí řada sladkých vzpomínek. Doslova, neboť kdysi pracovala v místní cukrárně. Té však nyní hrozí krach a Holly to rozhodně nehodlá dopustit, protože každý občas potřebuje osladit život. A snad přijde i někdo, kdo ho osladí jí.

Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω Ω

Román Cukrárna Sladký život je nenáročnou oddechovkou, která vás příjemně pobaví a okouzlí svojí pozitivní atmosférou. Tohle je zkrátka sladké, přátelské a velmi pohodové setkání, které vám udělá dobře na duši.

Příběh je vyprávěn er-formou a po celou dobu sleduje dění kolem hlavní postavy Holly. Ta se ocitne v malé anglické vesničce po té, co narychlo opustila nevěrného přítele a právě tady by se ráda vzpamatovala. Když zjistí, že její oblíbená cukrárna je na prodej, neváhá ani vteřinu a rovnýma nohama skáče do riskantního podniku, v kterém může přijít nejen o finance, ale i o znovuobjevený elán do života. Naštěstí má kolem sebe staronové přátelé, které ji nenechají ve štychu a připomenou, že i kamarádi hrají v životě důležitou roli. Stejně jako láska.

Holly stála v Maudině zaprášené kuchyni a držela na prsou čerstvě vyžehlenou zástěru. Přítel ji podváděl, odešla od práce ve městě a přestěhovala se do malé vesnice, kde se chce ujmout zchátralé cukrárny. Ale nemá špatný den. Strčila zástěru do tašky a s úsměvem se vydala do krámu. Vlastně je to první de zbytku jejího života.

Autorka píše jednoduchým, srozumitelným stylem, který cílí přímo na dějovou osu. Ve svém příběhu nepřichází s ničím novým ani převratným, podobná témata byla už mockrát zpracována, ale dokázala udržet svůj příběh v neustálé hřejivé náladě i přes životní propadáky, které hrdinku potkávají. Vznášející se sladký odér v ovzduší vám pak přinese nejen lahodné laskominy, ale i nepatrný závan romantiky. Ta sice není prvoplánová, ale stále ji pod řádky cítíte. V tomto případě jde totiž hlavně o pocit z četby. Milý, jemný, hřejivý, pohodový – to všechno můžete použít při představování této knihy a při pohledu na její atraktivní obálku vás napadne i slovo klid.

Předvídatelný děj si dokážete užít po svém a vytáhnout si z příběhu to, co je pro vás důležité. Trochu mě zaujalo, jakým způsobem je v knize prezentována anglická cukrárna. Zapomeňte na naše větrníky, dortíky, rakvičky apod. Tady se jede pouze v dózách, které obsahují různě barevné bonbóny, želé medvídky, karamelky, čokoládové pralinky, pendreky, zkrátka tady by si zmlsaný Čech vybíral asi horko těžko. 😉

Román Cukrárna Sladký život byl celkem fajn a splnil přesně to, co čtenář od oddechovky očekává. Pro mě sice v příběhu nebylo moc překvapení ani nenadálých situací, ale pohodu a milý zážitek jsem si odnesla ve zvýšené míře. Pokud máte náladu na přívětivé vyprávění, které vás dokáže potěšit, zkuste sáhnout po této knize a užijte si nekomplikovaný příběh plný ryzího přátelství, krásných vztahů i nových životních začátků.

Hodnocení: ❤ ❤ ❤ 💔 🤍

Listovat knihou můžete zde, na stránkách nakladatelství Alpress.