Hluboký sníh

Temné a napětím prostoupené čtení na vás čeká v thrilleru, který je plný lží, tajemství a děsivé legendy o bájné stvůře Ursulině. Tento HLUBOKÝ SNÍH pohřbí každé tajemství, ale ne navždy… Velmi výživné čtení!

Název: Hluboký sníh
Autor: Brian Freeman
Překlad: Jan Jirák
Nakladatelství: Euromedia GroupKalibr
Rok vydání: 2023
Počet stran: 336

V zapadlém okrese Mittel, kde se všichni znají a nikdo nezamyká své auto ani dům, se ztratí desetiletý Jeremiah Sloane. S každou další hodinou, kdy není k nalezení, je jasné, že se stalo něco zlého. Něco, co si místní nechtějí představit ani připustit. Něco, co možná souvisí s bájnou stvůrou zvanou Ursulina… nebo s pár měsíců starým, neobjasněným případem vraždy. Nebo s tajemstvími, které tady má a skrývá každý. Některá leží zahrabaná v závějích. Ale ani ten nejhlubší sníh neodolá jarnímu tání…

√ √ √ √ √ √ √ √ √ √

Detektivní thriller Hluboký sníh je napínavou podívanou, která vás bude bavit. Legendy a pověry o tajemném stvoření Ursulině se zde míchají se zločinem, maloměstskými manýry a ani lži z této skrumáže nedostanou výjimku. Je to napínavé, je to mrazivé a velmi čtivé.

Příběh vypráví hlavní postava Shelby – policistka v malém městečku, kde lišky dávají dobrou noc a lidé k sobě mají blíž než jinde. Právě tady se ztratí desetiletý kluk a na světlo začnou vycházet všechna tajemství i lži městečka, kde si všichni vidí do talíře a patrně vědí věci, o kterých dosud mlčeli. Možná zmizení souvisí se starou vraždou mladé ženy a možná v něm má prsty stará legenda o chlupaté stvůře jménem Ursulina. Padající sníh dokáže skrýt mnohé, ale na jaře ledy tají a vydávají svá temná svědectví.

Hlasitě nabral do plic zimní vzduch. Bílý knír měl pokrytý ledem.
„Brzy začne sněžit,“ oznámil. „Hodně.“
„Myslíš?“ Pokud jde o počasí, jeho předpovědím jsem věřila. Žil tady dost dlouho, aby se naučil, co příroda chystá.
„Určitě,“ přikývl. „A bude to pořádná bouře. Co nevidět nás to zasype.“ Otočil hlavu ke mně. Sotva jsem jeho modré oči ve tmě rozeznávala. „Víš, co se říká o hlubokým sněhu?“ zeptal se.
„Co?“
„Že pohřbí každé tajemství. Překryje každý hřích.“
„Ale jen do jara,“ došlo mi. „Pak sníh vždycky roztaje.“
„Jo, ovšem někdy to trvá zatraceně dlouho.“

Autor píše strohou, osekanou formou a do rozvětvených popisů se rozhodně nepouští. Chvíli mi trvalo si na tento styl zvyknout, ale dějová osa je natolik fascinující a napínavá, že šlo všechno stranou a já se zatajeným dechem vdechovala temná tajemství ukrytá v zasněžené krajině. Stejně jako obálka i příběh uvnitř vzbuzuje hned od začátku pocit neklidu a stísněný vjem, že se tady děje něco nedobrého. Napětí úměrně stoupá s další přečtenou stránkou i s dalším odhalením a od okusování vašich nehtů zvědavostí vás dělí už jenom malý krůček.

K mrazivé atmosféře rozhodně přispívá i prostředí malého městečka, které je obklopeno hlubokými lesy, polorozpadlými budovami a tajemnou legendou. Jeho obyvatelé jsou všeteční a nažhavení na drby, ale přitom se jimi moc nechlubí. Všechno si pěkně nechávají pro sebe a teprve až když na ně někdo uhodí, začnou z nich padat věci, o kterých nikdo neměl tušení. Autor se v postavách celkem slušně vyřádil a vynesl na světlo všechna jejich temná zákoutí, čímž dává čtenáři prostor k jeho soukromému pátrání a odhalení zločince.

Ačkoliv se jedná veskrze o jasnou thrillerovou detektivku, autor ji dokázal ještě o něco více rozšířit několika závažnými tématy, lehkou magií a hlavně emocemi. Ať už se to týká tématu stařecké demence či depresí společně se spletitou a řádně zamotanou zápletkou vás čeká výživné čtení, které vás dokáže i dojmout. Tento Hluboký sníh byl pro mě velmi zábavným, napínavým a čtivým výletem do temných koutů lidské mysli i prostředí, a pokud máte rádi napětí, které by se dalo krájet a mrazivou atmosféru, při které se vám tají dech, tady rozhodně neuděláte chybu.

Hodnocení: ❤ ❤ ❤ ❤ ❤