Marilyn – Soukromý život ikony Hollywoodu

Vychutnejte si hollywoodský příběh opuštěného, nemilovaného děvčátka, které se smělo stát hvězdou filmového plátna i smyslnou ikonou. Román MARILYN – SOUKROMÝ ŽIVOT IKONY HOLLYWOODU je dalším skvostným čtením, které nám přibližuje úsek života této slavné hvězdy.

Název: Marilyn – Soukromý život ikony Hollywoodu
Autor: Claudia & Nadja Beinertovy
Překlad: Libuše Staňková
Nakladatelství: Euromedia Group Ikar
Počet stran: 432

Los Angeles 1942. Dětství Normy Jeane je osamělé a nuzné, jejím útočištěm jsou filmy s hollywoodskými herečkami, o tolik sebevědomějšími, než je ona sama. Později si ji jeden fotograf vyhlédne jako modelku. Před jeho objektivem Norma srší životností, její komplexy jsou zapomenuty. Nejdřív se ale musí osvobodit od prudérnosti své doby, aby se stala tou, kterou zná celý svět – Marilyn Monroe, největší ikonou světové filmové historie.

℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘

Román Marilyn – Soukromý život ikony Hollywoodu je dalším dílem z edice Významné ženy a opět vás čeká pouhý střípek ze života této fascinující star. Příběh mapuje období jejího života od třináctileté dívenky, tehdy ještě Normy, přes brzké manželství až po její první smlouvu u filmu a přijetí pseudonymu Marilyn Monroe. Poznejte další osud odvážné ženy vrávorající na tenké hranici mezi uměním a láskou.

Příběh je vyprávěný er-formou a její hlavní postavou se stává Norma. Poznáváte ji jako třináctiletou dívenku putující po pěstounech a dále sledujete její život v mladém manželství i její první krůčky ve světě modelingu a filmu. Doba ani společnost emancipaci či ženám obecně moc nepřeje. Prosadit se a v jejím případě i naučit se být sebevědomou, konvencemi nesvázanou ženou ji stojí dost námahy, opovržení i citů. Dokáže vystoupit ze svého sešněrovaného stínu a posbírat své do země zadupané sny a touhy?

Jim přešel její poznámku, obličej mu ještě víc zbrunátněl.
„Podle zákona státu Kalifornie musí manžel odsouhlasit každé zaměstnání své ženy. Což já tímto oficiálně nečiním. Jako moje manželka podléháš mojí vůli. Nemáš jinou volbu, ke všem čertům, než se mi podvolit!“
Norma zavrtěla hlavou tak prudce, až ztratila rovnováhu. Znovu se musela opřít o stěnu. V okamžiku, kdy po ní Jim hodil semišové lodičky, pochopila, že není ochotná kvůli němu ustoupit z čehokoli.
Zvedla hlavu a pohlédla do jeho kdysi tak vroucích očí, z nichž teď sršel jen vztek a nepochopení. „I já mám právo být šťastná. To si nenechám vzít. Nikým, ani svým manželem.“

Autorky píší velmi příjemným stylem, který nepostrádá čtivost ani tah na branku. Svižný začátek vystřídá mírně stojatý děj, který má ale stále co nabídnout a pozvolna se s Normou sunete jejím životem a nahlížíte do jejích stěžejních momentů. Tyto umírněnější pasáže velmi brzy střídá další dějově nápadité období a i přísun nových zápletek zvedá příběh opět do výšin, kam Marilyn rozhodně patří.

Spisovatelky skvěle vystihly americkou prudérnost tehdejší doby, která postihla i (světe, div se) Marilyn. A není se čemu divit, když v tomto zkostnatělém prostředí dospívala a i jako manželka byla zcela pod vlivem svého chotě. Postupně získává sebevědomí, přichází na chuť jisté emancipaci a autorky tuto její proměnu zachytily s citem a jemností. Dětskou naivitu, kterou střídá dozrávající žena objevující svoji smyslnost i své zbraně, rozkvétá čtenářům před očima a její vnitřní potřebu budete vnímat intenzivní silou.

Autorky si daly za cíl vykreslit čtenářům Marilyn jako mladou ženu s velkým srdcem a velkou potřebou lásky, která věřila v lidské dobro a zasazovala se o vyloučené bytosti, neboť byla po dlouhý čas jednou z nich. Zda se jim to podařilo, musíte posoudit sami, ale já jsem přesvědčená, že této metě dostály se ctí. Román Marilyn – Soukromý život ikony Hollywoodu se mi moc líbil a ukázal mi tuto hvězdnou a interesantní ženu v jiných dimenzích, které byly pro mě velmi zajímavé a poutavé. Ne jako známou ikonu Hollywoodu, ale jako ženu z masa a kostí, která měla srdce i city na správném místě.