Tajemství Kosí kavárny

Je načase uzdravit svoji duši i srdce a někdy je potřeba i trocha kouzel, abyste našli cestu domů. Román TAJEMSTVÍ KOSÍ KAVÁRNY vám udělá moc dobře a zahřeje vás špetkou magie, romantikou i kouzelným prostředím jižanského maloměsta.
Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s nakladatelstvím Jota za účelem recenze.

Název: Tajemství Kosí kavárny
Autor: Heather Webberová
Překlad: Helena Hartlová
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 349

Ve stínu alabamských hor leží městečko Wicklow. Právě sem se vrací Anna Kate, aby pohřbila svou milovanou babičku Zee, majitelku Kosí kavárny. Měl to být krátký výlet. Myslela si, že jen zavře kavárnu a vyřídí pozůstalost po babičce. Navzdory svému předsevzetí, že se vyhne navazování jakýchkoli vztahů a rozhodně nebude pátrat po otcově rodině, Anna Kate zjišťuje, že je k tomu svéráznému jižanskému městečku, odkud její matka před mnoha lety utekla, nevysvětlitelně přitahována. Dalším magnetem je tajemný kosí koláč, o kterém každý pořád mluví. Pravda o její minulosti pomalu vychází najevo a Anna Kate se musí rozhodnout, jestli dovolí, aby osamělá kosice konečně roztáhla pochroumaná křídla a vzlétla…

℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘

Poutavé a velmi milé vyprávění na vás čeká v románu Tajemství Kosí kavárny, a pokud máte v oblibě příběhy, z kterých sálá teplo domova, laskavá náruč starousedlíků vás dokáže potěšit při každé příležitosti a tajemství obklopené magií, kouzelnými koláči i láskou ve vás umí vyvolat příjemné mrazení až do konečků prstů, tady určitě nesáhnete vedle.

Příběh je vyprávěn ich-formou ze dvou úhlů pohledů. Anna Kate zdědila po své babičce Kosí kavárnu a s ní i spoustu milých a všetečných obyvatel městečka Wicklow včetně magických tajemství. Ráda by objevila svoje rodinné kořeny, a pokud ji k tomu má pomoci kouzelný kosí koláč či sympatický soused, bude to jen střípek babiččina poselství. I Natalie se vrací zpět ke svým kořenům a své rodině a snaží se odrazit ode dna a žít konečně spokojený a šťastný život, ale cesta k němu je ještě plná překážek i tajemství. Tyhle dvě ženy spojuje jedno místo, tajemství i magická kouzla, která umí zahýbat se životy, srdci i sny mnoha lidí.

„Prostě mi připadá, zlato, že patříš přesně tam, kde zrovna jsi. Je nad slunce jasné, že tvoje srdíčko je tady. Je v té tabuli se specialitami, je v tom, jak si povídáš s cuketou, je v nové polici s bylinkovými čaji, kterou jsi zřídila ve spižírně. Je tam venku na tváři pana Lazenbyho, je v tom, jak ses ujala Summer, je v tvojí náklonnosti k Natalii a Olii.“

Autorka píše čtivou a něžnou formou, která vás okamžitě obklopí svojí hřejivostí a laskavostí. Vhodně zvolené prostředí malého městečka Wicklow včetně jeho milých a všetečných obyvatel ještě více umocňuje přívětivou atmosféru příběhu. Pospolitost i ochranné sevření v tomto jižanském městečku se přenáší i na vás a vy okamžitě zatoužíte sem patřit a potkávat všechny známé i milé tváře a podílet se společně na šťastném soužití.

Magické prvky, které se stávají stabilní součástí příběhu, jsou neoddělitelným stínem, který vás ale nestraší, ba naopak se v jeho přítomnosti cítíte příjemně a jemně stimuluje vaši představivost i pocit jistého klidu. Kdo by také nechtěl okusit lahodné koláče, díky kterým k vám ve snech přicházejí blízcí zemřelí a přinášejí svá poselství? Nebo je tu snad někdo, kdo by se nechtěl dívat o půlnoci na kosí koncert a sledovat těchto čtyřiadvacet ptáků při přechodu mezi dvěma morušovníky, které propojují pozemský svět se světem nebeským? Tyhle drobné magičnosti vám dělají radost, a i když je nemusíte mít příliš v oblibě, tady se na ně doslova těšíte, protože zde mimo jiné narazíte i na komplikované vztahy a zbořené mosty přátelství.

Román Tajemství Kosí kavárny je příběhem o tajemstvích, která někdy musí ven, aby se stihla ještě napravit všechna nedorozumění a příkoří, o ztrátách tak hlubokých a bolestivých, že je dokážou vyléčit jen hojivé sny, i o vztazích a láskách, na které nikdy není pozdě a na kterých je potřeba neustále pracovat. Román se mi moc líbil, a pokud toužíte po tom úžasném pocitu, kdy se vám při čtení rozlévá do celého těla příjemný pocit klidu, štěstí, smíření a radosti, tahle kniha je přesně pro vás.

Listovat knihou můžete zde, na stránkách nakladatelství Jota.