Mrazení

Všichni máme tajemství a některá z nich jsou smrtící a dokáží vyvolat pořádné MRAZENÍ v zádech. Samostatný detektivní thriller Sharon J. Bolton si s vámi bude dlouho pohrávat a tyhle její psychologické hrátky vás dokáží slušně napínat. 😉
Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s nakladatelstvím Albatrosmedia za účelem recenze.

Název: Mrazení
Autor: Sharon J. Bolton
Překlad: Alena Byrne
Nakladatelství: Albatrosmedia Kniha Zlín
Počet stran: 408

Olive Andersonová, nešťastná manželka vrcholového politika, večeří o samotě, když si k ní zničehonic přisedne okouzlující žena. A nejen to – bez uzardění předstírá, že je její životní partnerkou. To, co začne jako vzrušující flirt, se však změní v něco daleko nebezpečnějšího. Zdá se, že neznámá žena má tajemství… to ale netuší, že Olive jich má ještě víc. Jedno zdánlivě nevinné setkání přeroste ve složitý případ, který se ztrácí v mlze intrik. Jaká zlověstná tajemství všichni zainteresovaní skrývají?

√ √ √ √ √ √ √ √ √ √ √ √

Psychologický thriller Mrazení je další promyšlenou záležitostí, která sedne čtenářům pomalejších příběhů, v kterých se budou pěkně polehoučku prodírat lží, tajnostmi i intrikami. Rozhodně se ale nejedná o žádné „ucajdané“ tempo, protože autorka moc dobře ví, jak své čtenáře udržet v permanentní zvědavosti a dokáže je napínat až do samého konce.

Příběh je vyprávěný er-formou a sleduje dvě linky. První se týká mladé ženy Olive, která se při večeři seznámí s cizí ženou, jež se chová velmi podivně. Následující události se už nezadržitelně řítí z kopce dolů, kde možná čeká smrt a možná hořká pravda. Druhou linii má na svědomí detektiv seržantka Lexy a dopravní policista Garry. Společně se snaží vypátrat zločin, který je zahalen snůškou lží a tajemství.

„Drž sakra hubu.“ Cítila její ruce ve vlasech. Tiskly jí hlavu silně dolů a Olive slyšela motor projíždějícího auta. Vydával chraptivý hrčivý zvuk, který Olive připomněl Gwenin landrover.
Zpomalte, prosím, zpomalte. Všimněte si nás. Pomozte mi.
Neznámá ji zatlačila hlavu ještě hlouběji do sněhu, vůz projel kolem a zvuk motoru slábl, až utichl docela. Pak se tíha z Olive zvedla a ona několik vteřin jen zběsile lapala po dechu. Ruce ji znova popadly za vlasy a do ucha jí zasyčel hlas.
„Půjdeš pěkně zpátky do auta. Potichu a rychle. Něco zkus a zabiju tě. Rozumíš mi?“

Sharon J. Bolton vyplodila další skvělý psychothriller, který má hlavu a patu a solidně zamotanou zápletku, kterou snad ani nemáte šanci sami rozmotat. Drží se svého osvědčeného stylu a své vyprávění obohacuje popisy, vedlejšími úniky i pořádnou dávkou napětí. Nikam nespěchá, nemá zapotřebí pomáhat si krvelačnými berličkami ani zvrácenými choutky přesto se ji daří napsat promyšlený příběh, kde nejvíc na frak dostává vaše zvídavost.

Tedy jestli v této knize je někdo, kdo nemá žádné tajemství, tak jsem ho asi musela přehlédnout nebo co. 🙂 Tady každá z postav cosi skrývá a rozklíčovat nejen promyšlený zločin, ale i skryté tajnosti vám dá pořádně zabrat. Autorka hmátla do šuplíčku psychologie a nechala své postavy touto aurou prostoupit skrz naskrz. Jejich charaktery před vámi pozvolna obnažuje, ale nikomu nic nenutí. Odsouzení či jistou chápavost nechá čistě na čtenářích. Moc mě tyto její psychologické hrátky baví a její postavy to staví do tajemného stínu, kde můžete očekávat vše.

Kniha Mrazení se mi vcelku líbila, a i když to není série s Lacey (za tou zaostávají téměř všechny její samostatné počiny 😉 ) dokázala mě opět zaujmout a držet po celou dobu moji neutuchající zvědavost v plném nasazení. Pro tuto autorku mám slabost. Její promyšlené a naprosto šíleně zamotané zápletky, jejichž uzlíky rozmotává po malých kouskách a dává si hodně záležet na tom, aby toho náhodou nepustila příliš, mě vždy odzbrojí a poslední nedořešenou otázkou, kterou si schovává na závěr, mě opět přesvědčí o jejím skvělém naplánování.

Listovat knihou můžete zde, na stránkách nakladatelství Albatrosmedia.