Slunce nad zátokou

Vydejte se společně s Rose do tiché cornwallské vesničky a najděte muže, který ji zachránil život. Román SLUNCE NAD ZÁTOKOU je romantickým čtením, v kterém vládne nejen pohoda a příjemné mořské prostředí, ale rezonuje jím i závažné téma.
Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s nakladatelstvím Grada za účelem recenze.

Název: Slunce nad zátokou
Autor: Phillipa Ashleyová
Překlad: Klára Kolinská
Nakladatelství: Grada Cosmopolis
Počet stran: 392

Pro Rose je každý den darem. Může se radovat, protože díky anonymnímu dárci přežila nemoc, která ji ohrožovala na životě. Teď by mu chtěla poděkovat. Řada náznaků ji dovede až do ospalé rybářské vesničky v Cornwallu. Tam je Rose vtažena do místního dění a potkává dva pohledné bratry, z nichž jeden může být tím, koho hledá. Jenže který? Dokáže Rose najít odpověď na svou otázku, nebo se dřív zamiluje?

℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘

Román Slunce nad zátokou je poutavým a romantickým vyprávěním, které s sebou přináší pohodu, závan mořského vzduchu, plachtění a hlavně hledání životního zachránce. O vztahové zápletky a nedorozumění nebude nouze, a když se k tomu ještě přidají dva sympatičtí bratři – voilà, romance je na světě.

Příběh je vyprávěn er-formou a sleduje po celou dobu své dva hrdiny. Rose se po vážné nemoci snaží znova postavit na nohy a také poděkovat svému anonymnímu dárci, který ji zachránil život. Přivede ji to do malé vesničky v Cornwallu, kde nachází dva sympatické bratry a podanou přátelskou ruku od starousedlíků. To Finn má úplně jiné starosti. Snaží se udržet svoji firmu nad vodou stejně jako lodě, které staví, ale tahle nová kráska, co se objevila u nich ve vesnici, mu nedává spát. Každopádně se kolem ní dost často ochomýtá i jeho bratr a koho z nich si Rose vybere či zda dostane odpovědi na svoje hledání, se už přesvědčte sami. 😉

Mohla by to snad být podvědomá reakce na celou situaci, na to, že je v těchto končinách sama a mluví s prakticky neznámým mužem… prostě o sexu? Nebo že by tu působilo nějaké pradávné kouzlo? Anebo to bylo tím, že mezi ní a Finnem skutečně existuje fyzické spojení, něco jako krevní pouto?
„Tebe bych nemohl přehlédnout.“
Ta slova – která se zdála přicházet z jeho směru – byla sotva něčím víc než šepotem ve větru.

Autorka píše nenáročným způsobem, který se dobře čte a nezapomíná ani na malebné popisy okolí. Díky tomu se téměř okamžitě přenesete do přímořské vesničky a necháváte na sebe působit okouzlující atmosféru celého románu, která sebou přináší klid a pohodu. Sice trochu cítíte mírný odstup od starousedlíků, jako by si vás zkoušeli a nechtěli hned tak někoho mezi sebe přijmout, ale pokud jejich sítem projdete, ukáží vám všechny krásy tohoto místa i svoji otevřenou přátelskou náruč.

Důležitou složkou tohoto napohled romantického a pohodového čtení je i závažnější téma a točí se kolem dárcovství, záchrany života i nové možnosti udělat se svým životem něco jiného, lepšího. Na několik zápletek, ať už se týkají hlavních nebo vedlejších postav, také dojde a rozhodně se stávají zpestřením příběhu a posunují ho do míst větší rozmanitosti. Romantika je podána v umírněnější formě, ale moc dobře ji po celou dobu vnímáte.

Román Slunce nad zátokou byl celkem fajn, a pokud máte náladu na příjemnou, mořským vánkem osvěžující pohodovku, tady by se vám mohlo líbit. Pro mě byli trochu nedůrazný hlavní postavy a postrádala jsem intenzivnější výkyvy v příběhu, ale zase pro ty, kteří milují jednolitou vyrovnanou linku, která jim nabídne romantiku, kopec přátelství či zkrátka vše potřebné k osobnímu zažití čtecí pohody, tady nesáhnete vedle.

Hodnocení: ❤ ❤ ❤ 💔 🤍

Listovat knihou můžete zde, na stránkách nakladatelství Grada.