Zaostřeno na tebe

Intenzivní trénink v posilovně i v lásce zažijete s románem ZAOSTŘENO NA TEBE, a pokud máte rádi romantiku i jednoduchou dějovou linku, která na vás nechystá žádné kulišárny, tady by se vám mohlo líbit.
Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s Knihkupectví Luxor za účelem recenze.

Název: Zaostřeno na tebe
Autor: Amy Lea
Překlad: Jana Jašová
Nakladatelství: Euromedia Group Ikar
Počet stran: 376

Připravte se na pořádně intenzivní trénink! Crystal Chenová vyhlásila válku toxickým stereotypům o fyzickém vzhledu. Na vlastní křivky je pyšná, na svém instagramu se je rozhodně nebojí prezentovat a trolly se jí daří úspěšně ignorovat. Vzhledem k tomu, že se před nedávnem rozešla s přítelem, nemá teď na muže ani pomyšlení. Raději dny tráví v říši klidu a míru – v posilovně. O co se ale snaží ten arogantní týpek, který zabral její oblíbený stojan na dřepy? Co na tom, že je Scott Ritchie nesmírně sexy hasič, tohle je její svatyně. Boj o teritorium ve fitku se stupňuje a vzduchem létají jiskry. Jak to asi dopadne, když se tihle dva nečekaně potkají na zásnubním večírku svých prarodičů?

¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Román Zaostřeno na tebe je nenáročnou oddechovkou, v které funguje vzájemná přitažlivost i chemie. Zpocená těla dvou hlavních protagonistů, jejichž kroky každý den směřují do posilovny, kde se potí, funí na sebe, rudnou v obličeji a nevraživě po sobě pokukují, jsou k sobě přitahována magnetickou silou, které se nelze ubránit.

Příběh je vyprávěn ich-formou z pohledu hlavní hrdinky Crystal, která žije, dýchá a cvičí pro svůj úspěšný instagramový účet. Každodenní návštěva posilovny je pro ni únikem i slastí, kterou si dopřává plnými hrstmi. Tady také natáčí své prezentace a nenechá se nikým a ničím zviklat. Ani trolly, ani uštěpačnými poznámkami o svém těle či vizáži. Když se ale v posilovně objeví sexy hasič Scott, s kterým se od samého začátku příliš v lásce nemají, je najednou všechno jinak. Ale nenávist je jen převlečená láska a díky tomu i Crystal svůj život trochu přehodnotí a možná změní…

Prudce se otočím a vykročím za ním jako pes, který zavětřil kost. „Někam jsi mi schoval, že jo?“
Zloděj stojanů se otočí na patě a šnečím tempem se začne sunout zpátky kolem běžeckých pásů. „Věř mi, kdybych si tě chtěl vychutnat, vymyslel bych mnohem lepší způsob, jak se ti dostat pod kůži.“ To poslední, dostat se ti pod kůži, pronese tak hlubokým sametovým hlasem, že mi tím málem vyrazí dech. Ale jen na chviličku.

Autorka píše nenáročným stylem a zaměřuje se výhradně na hlavní dějovou linku. Strohý, osekaný formát celého románu rozhodně nenahrává žádným podrobným popisům ani vzletnému jazyku. Tady se jde přímo k jádru věci, bez větších okolků a do hlubokých vod pocitů se také moc nenoříte. Z příběhu tak viditelně vystupují ožehavá témata jako např. fatfobie (strach z tloušťky), kyberšikana, rasismus či dietní posedlost. Ale ani tady se nemusíte obávat zahlcení děje, vše se probírá zlehka a do velkých akcí se autorka rozhodně nepouští, což nahrává čtivosti celého příběhu.

Tuším, že mladším čtenářům by se román Zaostřeno na tebe mohl líbit, ale na mě to byl bohužel příliš jednoduchý a pubertou zavánějící příběh plný klišé a profláknuté zápletky, která nepřichází s ničím novým. Autorce to sice vcelku funguje a vzájemná přitažlivost je třeskutou podívanou, ale prostředí fitness ani dějová osa mě příliš neoslovila. Pokud ovšem hledáte opravdu nenáročnou oddechovku, při které vypnete a budete jen tak levitovat na gauči, tahle kniha by svůj účel splnit mohla.

Hodnocení: ❤ ❤ 💔 🤍 🤍

Za nenáročnou romantiku a oddechový příběh děkuji nakladatelství Euromedia Group. Knihu Zaostřeno na tebe můžete pořídit na stránkách knihkupectví Luxor.