Závod s časem

Hra začíná a detektiv Josie Quinnová se snaží zachránit svoji sestru z rukou sériového vraha. Další díl se sympatickou policistkou nese název ZÁVOD S ČASEM a opět se jedná o velmi záživné čtení plné napětí, zvrácených vražd a vyšinutého pachatele.
Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s nakladatelstvím Grada za účelem recenze.

Název: Závod s časem
Autor: Lisa Reganová
Překlad: Kateřina Elisová
Nakladatelství: Grada Cosmopolis
Počet stran: 384

Detektiv Josie Quinnová o své sestře neslyšela od chvíle, kdy Trinity před třemi týdny po hádce utekla z jejího domu.  Když tedy na odlehlé chatě, kam se Trinity uchýlila, najde lidské kosti, obává se Josie nejhoršího. Při ohledávání místa činu si ale Josie všimne stopy, kterou Trinity nechala přímo pro ni. Pátrání jí otevře sestřinu minulost a největší obavy i sny a postupně jí pomůže pochopit, proč a jak se Trinity dostala do nebezpečí. Po neprofesionálním přešlapu potřebuje najít velký příběh, který by zachránil její novinářskou kariéru, a zdá se, že se pokoušela navázat kontakt s nebezpečným sériovým vrahem. Čas na nalezení Trinity se krátí. Může Josiin tým věřit jejím instinktům v případu, který je tak osobní? Dokáže Josie vyhrát závod s časem o Trinitin život?

√ √ √ √ √ √ √ √ √ √ √ √

Detektivka Závod s časem je osmým dílem ze série Josie Quinnová a pokud jste touto jízdou, plnou napětí, ještě nepolíbeni, doporučuji napravit. Autorka stále jede v jasně vytyčených kolejích a každý její díl je skvělou krimi záležitostí, která se od úvodního dílu stává vaší návykovou drogou.

Příběh je veden ve dvou dějových linkách a nejvíce prostoru se samozřejmě dostává naší sympatické hrdince Josie. Ta pátrá po své unesené sestře Trinity, která se zapletla do tenat sériového vraha, který vraždí s jistou posloupností a přesností. Čas se krátí a Josie nemá moc indicií k dopadení, přesto se nevzdává. V druhé lince vyprávění sledujete dysfunkční rodinu, v které nic a nikdo není normální a děje se tu cosi temného a nebezpečného. Tik, tak, tik, tak…

O chvíli později znovu promluvila. „Chci být venku, s tebou.“
„To nemůžeš. Ubližuješ matce. Mám tě zastavit. Někdy se mi ale nechce. Někdy mám chuť tě nechat… dělat špatné věci.“
„Opravdu?“
Pokrčil rameny. „Napadají mě ošklivé věci.“
„O mámě?“
„O všech,“ zašeptal.
„Dokonce i o mně?“
„Ano.“
„Jako třeba?“
Odvrátil pohled od scény, která se před nimi odehrávala. Jeden z kondorů právě uvolnil drobnější kost a letěl s ní pryč. „Chtěl bych vědět, jak vypadáš bez kůže.“

Autorka se toho opět nebála a přizvala své čtenáře do mysli zvráceného pachatele, jehož myšlenky jsou úchylné, toxické i smrtící. Postupně šlape na plyn příběhu a přidává ingredience, které čtenáře tak baví. Napětí, překvapivé zvraty i emoce sype ze svého rukávu po hrstech a žene děj zvýšeným tempem kupředu, až se čtenáři nedostává dech. Dusí se zvířecí duší vraha, který nezná slitování, lapá po trošce vzduchu, aby vydýchal intenzitu napětí, a bojuje o každý nádech ovlivněný strachem o hrdinky příběhu.

Vedle Josie se tentokrát do středu vyprávění vměstnala její sestra Trinity a výběr to byl věru výtečný. Pustila nás do své minulosti, a i když jsem si tuto postavu v minulých dílech příliš neoblíbila, své mínění jsem musela po tomto dílu přehodnotit. Autorka na mě vytáhla emoce a těm se nemáte šanci ubránit. Zahrála na struny pocitů s citlivostí a nenásilně a do protipólu postavila strohou, emocí oploštěnou druhou linku vyprávění, v které je totální absence lásky, porozumění a rodinného soužití.

Další komplikovaný a zamotaný případ Josie se mi líbil a i když jsou všechny díly vedeny ve stejném mustru, vždy se jedná o čtivou a napětím protkanou krimi, která vás stejně jako předchozí díly baví. Pokud máte rádi rychlé, bez dlouhých popisů vedené detektivky, v kterých nechybí trochu úchylnosti, trochu přátelství, trochu vražedných mordů a dostatek sympatických postav, pak sáhněte po krimi Závod s časem a nechte se vtáhnout do vyšetřování další podivné vraždy.

Listovat knihou můžete zde, na stránkách nakladatelství Grada.