Všude samí lháři

Další napětím a tajemstvími našlapaný příběh od královny rodinných psychothrillerů nese název VŠUDE SAMÍ LHÁŘI a tady opravdu nebude vědět, komu dřív sednout či nesednout na lep. Lež kouká každému z očí a najít mezi nimi zlosyna vypadá jako nadlidský úkol.
Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s Knihkupectví Luxor za účelem recenze.

Název: Všude samí lháři
Autor: Shari Lapena
Překlad: Naďa Špetláková
Nakladatelství: Euromedia Group Kalibr
Počet stran: 288

Z městečka Stanhope doslova sálá klid a bezpečí. Než se ztratí devítiletá Avery, dcera místního bezúhonného lékaře. Než se zjistí, že její otec William ji krátce před jejím zmizením uhodil. A že udržoval tajný poměr se ženou bydlící o několik bloků dál. William se stane podezřelým číslo jedna, ale ne jediným. Někdo Avery viděl nastupovat do auta jednoho mladíka. A své nejlepší kamarádce tvrdila, že má staršího přítele. Najednou tady každý na někoho něco ví. Ale dá se tu vůbec někomu věřit? A připravit se na pravdu o tom, co se stalo s Avery?

¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿

Knihy Shari Lapeny jsou protkány tajemstvími a lži se tady podávají k snídani snad každý den. Ani její nejnovější počin Všude samí lháři není výjimkou a vy se můžete těšit na napětím a důmyslností napěchovaný psychologický thriller, v kterém si nemůžete být jisti téměř ničím a nikým.

Příběh vyprávěný er-formou sleduje dění kolem ztracené devítileté holčičky Avery. Malé městečko neskýtá moc prostoru pro velké množství pachatelů a ulice, kde Avery žije je plná lží. Za každými dveřmi číhá nějaké to malé či velké tajemství, které nesmí vyjít na světlo a tak si všichni pravdu upravují a lžou, jako když tiskne. Podaří se rozplést tuto pavučinu lží a najít Avery dřív, než bude pozdě? A jak moc se znají jednotliví členové rodiny mezi sebou?

Erin se jí zadívá zpříma do očí. „Detektivové si myslí, že se možná choval nevhodně k mojí dceři.“
„Ne. Nechoval,“ odpoví Alice zaníceně.
„Chápu, že tě to rozrušuje,“ poví jí Erin s nemenším zápalem. „Představ si, jak se asi cítím já.“ Zvedne se z gauče. „Neznáme svoje děti tak dobře, jak si myslíme. Nevíme, co dělají, nekontrolujeme je každou minutu.“ Tváří se bezútěšně. „Nemůžeme.“

O tom, že autorka má velmi čtivý styl psaní netřeba pochybovat a opět vás o tom přesvědčí hned od samého začátku. S ničím neotálí a okamžitě vás hodí přímo do rozjetého děje, který vás zaujme, dokáže vyvolat spoustu otazníků a vy s napětím sledujete děj i další vývoj. Autorka jasně rozdělila svým postavám role a svojí motanici plnou lží rozmotává bravurním způsobem. Neustále nahazuje čtenářům návnadu tak, aby to ani nepostřehli a když už si myslí, že nad autorkou vyhráli, ukáže své karty a s potměšilým úšklebkem okamžitě rozdá nové. Ne, ne, ne, na Lapenu si hned tak někdo nepřijde.

Zneklidňující podtón příběhu se brzy projeví i u vás. Sousedské vztahy se rozpadají stejně jako ty rodinné. Plíživě se do nich vkrádá strach, že vedle nich nebo nedej bože dokonce s nimi v jedné rodině žije pachatel a stoprocentně jisti si nikdy být nemůžete. Tento vjem se hluboce otiskuje do celkové atmosféry příběhu, která je stísněná a postrádá zdravý vzduch k úlevnému nadechnutí. Přímo cítíte, jak se kolem postav uzavírá kruh, který je svazuje tak pevně, jak se víc a víc zamotávají do svých lží. Začnete být nervózní a hodně zvědaví, jak tohle celé dopadne.

Psychothriller Všude samí lháři se mi trefil do chuti a já byla spokojená. Autorka mě dokázala udržet po celou dobu v příjemném napětí, kterou doprovázela zdravá zvědavost a posedlost po pravdě. Sice bych možná konec ještě trošku rozvedla nebo možná víc doladila, ale jinak se kniha četla jedna báseň. Pokud máte rádi uzavřené psychothrillery, v kterých jste v neustálém napětí a autorka si s vámi pohrává až do úplného konce, směle se vrhněte do čtení a užijte si další výtečný počin Shari Lapeny.
Kniha vychází 3. 5. 2024.