Kniha mi byla poskytnuta v rámci spolupráce s nakladatelstvím Albatrosmedia za účelem recenze.

Název: Ztracené vzpomínky
Autor: Lin Rina
Překlad: Barbora Špundová
Nakladatelství: Albatrosmedia Fragment
Počet stran: 552

Gemma právě dokončila dvouletou praxi v prestižní medicínské společnosti a poprvé se stěhuje do vlastního bytu. To by byl skvělý důvod k oslavě, jenže kolem se začnou dít podivné věci. Všude se zničehonic objevují origami ptáčci. Gemmy se nevysvětlitelně zmocňují tísnivé pocity. A v novém bytě najde zvláštní deník… psaný jejím písmem. Nic ze zaznamenaných událostí si ale nepamatuje. Přichází Gemma o rozum, nebo zešílel svět kolem ní? To musí zjistit během pátrání, které jí převrátí život vzhůru nohama.

ℑ ℑ ℑ ℑ ℑ ℑ ℑ ℑ ℑ ℑ ℑ ℑ

YA sci-fi román Ztracené vzpomínky je dystopickým čtením o budoucnosti, zneužití přístroje na přeměnu myšlenek, o zapomenutých vzpomínkách i jedné osudové lásce, v které city přetrvávají i po vymazání minulosti. Připravte se na zapeklitou zápletku, nebezpečné dobrodružství, jemnou romantiku i silné přátelství, které dokáže zachránit stejně jako zničit.

Příběh je vyprávěný ich-formou z pohledu hlavní hrdinky Gemmy, která má v paměti okno jako hrom. Kdosi ji vymazal část vzpomínek a flashbacky, které ji nyní pronásledují, ji nedají spát. Musí přijít na to, co se s ní stalo a kdo jsou lidé, které potkává a trochu je zná a trochu je nezná. Pátrání ji zavede nejen na hranici nebezpečí, ale i do náruče romantiky, kterou jakoby už někdy zažila…

Nemohla jsem uvěřit, že jsem právě nejspíš zjistila, co se děje s mojí mamkou. A proč je můj život poslední dobou tak neskutečně podivný.
Už jen ta představa, že mi někdo vážně vymazal vzpomínky, byla děsivá. Ale na druhou stranu, jestli to byla pravda, bylo na tom i něco uklidňujícího, protože se tím vyjasnily aspoň první pochyby. Ale ať už šlo o nedorozumění, nebo o spiknutí, měla jsem pocit, že se ubírám správným směrem. A když budu hodně chtít, možní zjistím i důvod toho všeho.

Autorka se tentokrát vydala do světa sci-fi a svoje hrdiny poslala na pole vědy a techniky do období vymazávání myšlenek. Ačkoliv to může vypadat jako hodně fantasy román, autorčino psaní vše polidšťuje a realisticky připodobňuje. Dějová osa je jasně daná a kolem ní se obtáčí spousta výplně, která ale není nijak nudná, spíše se věnuje vedlejším problémům, jenž ladně doplňují hlavní zápletku. Musím přiznat, že mně osobně se víc líbí autorčina historická poloha v knihách, ale ani tady v budoucnosti se ji nedá upřít čtivost a zajímavá detektivní zápletka. Romantika je velmi jemná a vyvedená pro účely YA čtenářů.

Tempo knihy není nijak závratné, ale jelikož neustále odkrýváte zastřené tajemství kolem hlavní hrdinky, má švih a jiskru. V poslední třetině knihy se pak začne odehrávat asi tak milion věcí, které ženou děj kupředu a vy s napětím očekáváte celé vyvrcholení tajemného příběhu. Při čtení se asi neubráníte nutkavé myšlence, jak by vypadal váš život, pokud byste žili ve stejném světě, kde vám mohou kdykoliv vymazat část vzpomínek a zda je to pro daného jedince vykoupení či prokletí.

Román Ztracené vzpomínky se četl velmi dobře a i když příliš neholduji tématu, který byl hlavní složkou příběhu, či sci-fi prostředí, dokázal mě zaujmout a nakonec i vtáhnout do napětím protkaného děje. Kroniky prachu to zkrátka nejsou 😉 , ale ten kdo se v budoucích časech vyspělé vědy cítí jako ryba ve vodě, by tady mohl být spokojen stejně jako milovníci detektivních dobrodružství, které zdobí romantika i přátelství.

Listovat knihou můžete zde, na stránkách nakladatelství Albatrosmedia.