Zvěrolékařka – Odvážné cesty

Následujte dcery zvěrolékařek do Austrálie, na Nový Zéland, Krétu i do Konga a doputujte s nimi do finále silného rodinného příběhu v knize ZVĚROLÉKAŘKA – ODVÁŽNÉ CESTY. Opět vás čeká plejáda zajímavých zápletek, rodinná dramata, naděje i láska v nelehkých časech.

Název: Zvěrolékařka – Odvážné cesty
Autor: Sarah Larková
Překlad: Zuzana Soukupová
Nakladatelství: Euromedia Group Ikar
Počet stran: 400

Austrálie 1955: Daphne zakončila své studium veterinárního lékařství. Místo aby nastoupila do ZOO, kterou vedou její rodiče, rozhodla se věnovat výzkumu, který ji nakonec zavede až do Konga. Belgická kolonie se v té době vydává na cestu ke svobodě a život Daphne je v ohrožení…
Paříž: Gritin otec zcela nečekaně umírá přímo na pódiu během zkoušky orchestru. Navzdory očekávání dokončí jeho dcera koncertní turné. Když však zjistí, že čeká s violoncellistou Vincentem dítě, odplouvá první lodí za svou matkou, zvěrolékařkou Nellie, na Nový Zéland. Tam se proslulá pianistka náhle ocitne ve zcela jiném světě a musí se vypořádat se svou minulostí, dřív než může vykročit do dalšího života.
Nový Zéland: Helena zjišťuje, že její sen o převzetí hřebčince se rozplývá, protože dědeček si místo ní vyhlédl mužského následovníka. Když se navíc objeví její biologická matka, s níž se celé roky neviděla, je její život náhle vzhůru nohama…

℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘ ℘

Závěrečný díl historické trilogie nese název Zvěrolékařka – Odvážné cesty a tady se cestovat bude opravdu řádně. Autorka své postavy poslala po celém světě, aby nasbírali zkušenosti a možná našli i lásku. Procestujete tak s nimi nejen Austrálii a Ameriku, ale podíváte se i do Afriky a Řecka a budete společně prožívat jejich životní dobrodružství, které nepřináší vždy jen radost a spokojenost. Sami se musí postarat o své štěstí a někdy je cesta k němu pořádně trpká a lemovaná bolestí, zklamáním i smutkem. Ale tihle potomci dvou silných žen se jen tak nevzdávají.

Opět se přivítáte se starými známými z předchozích dílů, ale tentokrát nebudou stát ve středu dění Nellie a Maria, nýbrž jejich děti. Samozřejmě i ony zůstávají nadále v příběhu a glosují některá dění kolem svých potomků, ale pozornost je upřena hlavně na Daphne, Davida, Grit a její dceru Helenu. A ti přicházejí s velmi pestrým životním osudem a budou potřebovat dostatek sil na jejich odvážných cestách za láskou, snem i touhou.

„To chceš říct, že jsem nemocná?“ zeptala se tehdy Maria Josuy, když jí co nejohleduplněji vysvětlil příčiny toho, proč její chování mnozí lidé považují za podivné.
„Nejsi divná a už vůbec ne nemocná,“ ujistil Josua svou tchyni. „Jsi prostě jen poněkud zvláštní!“ Totéž ji potvrdil i teď.
„A přesně proto tě taky všichni milujeme,“ pronesl Bernhard a sklidil potlesk přítomných.
„Kdysi nás za podivínky považovali obě, pamatuješ?“ připomněla jí Nellie. „Protože jsme se za každou cenu chtěly stát zvěrolékařkami.“

Autorka svoji sérii pojala jako rozvětvenou ságu, v které ale není jediná věta či událost nadbytečná. Rozprostřený styl vyprávění má pro vás připravenou svoji všeobjímající náruč, v které sice zažíváte trápení, bolestné chvilky i nepřízeň osudu, ale zároveň moc dobře víte, že se vám tady nemůže přihodit nic zlého. Vítáte její nápady a zápletky s otevřenou myslí a těšíte se na její laskavost, s kterou si své postavy hýčká. Pestrost jejich charakterů ji dodává potřebnou munici a ona s ní umí zacházet velmi efektivně.

Ačkoliv název této série čtenáře navnadí na příběh plný zvířat a zvěrolékařů, autorka si tuto profesi vzala jenom jako stín či pomocnou berličku pro své vyprávění, v kterém ve středu dění stojí převážně lidské osudy. Vše dohromady funguje na jedničku. Na svých postavách nešetří životními zkušenostmi a posílá je přes půlku světa do náruče nebezpečí i vášně a hledá společně s nimi jejich stabilní místo v životě i romantickou lásku. Náhledy do práce zvěrolékaře jsou už jenom nezbytným doplňkem, který celou sérii obohacuje a kdo by neměl rád svět zvířat, že? 😉

Román se odehrává na historickém pozadí a kombinuje fikci s fakty tehdejší doby. Žolíka největšího padoucha si pro mě vylosoval Harry Harlow (skutečná postava). Jeho krutý experiment se zvířaty sice ukázal důležitost mateřské lásky, ale já stejně jako autorka jeho chování okamžitě odsoudila a musím říct, že tato část pro mě nebyla příliš lehkým čtením.

Poslední díl této čtivé trilogie Zvěrolékařka – Odvážné cesty se mi velmi líbil, a pokud máte rádi obsáhlé rodinné ságy, které mají dostatek zajímavých zápletek, pestré lidské osudy, v kterých nechybí láska, nebezpečí ani rodinná pospolitost a navíc jsou i poučné, tady rozhodně nesáhnete vedle.

Hodnocení: ❤ ❤ ❤ ❤ ❤