Recenze

Zdravou stravou proti únavě

„Nechť je tvé jídlo tvým lékem a tvůj lék nechť je tvým jídlem.“  Slavný Hippokratův citát znají mnozí z nás, ovšem jen málokdo se jím řídí. Zuzana Švédová autorka knihy Zdravou stravou proti únavě si díky Osudu platnost Hippokratova rčení vyzkoušela sama na sobě a tak patří mezi povolané, „kteří ví, o čem píší…“ a nyní se ve své knize o drahocenné zkušenosti podělí se všemi, kteří jsou připraveni naslouchat a udělat něco sami pro sebe… 🙂

Zdravou stravou proti únavě

Název: Zdravou stravou proti únavě

Autor: Zuzana Švédová

Nakladatelství: Grada

Počet stran: 200

Rok vydání: 2020

Jste unavení a vstanete z postele jen s vidinou šálku kávy? Konzumujete desítky léků, které si s sebou nesou nepříjemné vedlejší účinky? Jste obézní, těžkopádní, nemocní a vyčerpaní? Přemýšlíte, jak se vymanit z bludného kruhu únavy? Na vině může být nevhodně seskládaná strava, kvůli níž energie během dne stagnuje. Pomoc můžete najít v nové knize nakladatelství Grada: Zdravou stravou proti únavě, která vám pomůže:

  1. pochopit principy pevného zdraví a nalézt ztracenou rovnováhu;
  2. naučit se rychle orientovat mezi správnými potravinami jakožto zdroji energie a síly;
  3. pochopit glykemický index, který stabilizuje hladinu cukru;
  4. vyladit mysl – jemný nástroj našeho štěstí a radovat se z pohybu. V druhé části knihy se navíc naučíte vařit chutná jídla, které vám dodají potřebnou energii ke spokojenému životu.

∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴∴

Image result for Zdravou stravou proti únavě Zuzana Švédová

Autorka knihy Mgr. Zuzana Švédová, DiS. je nutriční terapeutka, která sama žije s diabetem I. typu a tak má se zdravým stravováním praktické, bohaté zkušenosti. Zuzana Švédová mimo jiné své aktivity pravidelně přispívá do mnoha internetových magazínů. (Zdroj: DIAstyl)

 

Summa summarum

Image result for Zdravou stravou proti únavě Zuzana ŠvédováGradě se opět povedlo na svět přivést krásnou knihu, která si své čtenáře získá nejen atraktivním vzhledem, ale i cenným obsahem. Publikace obsahuje mnoho barevných fotografií, které vás upoutají svou moderní, profesionální aranží. Kniha vyšla s pevnou vazbou na křídovém papíře a  má velice zdařilou grafiku. Pro větší přehlednost textu obsahuje tabulky a barevně oddělené pasáže důležitého textu. Kniha je dělena do 2 částí 1. část tvoří Úvod a 16 kapitol. 2. částí jsou recepty a Seznam použité literatury.

Úvod
Možné příčiny vzniku únavy
Strava dnešní doby
Sacharidy zvolme správně a běžme s větrem o závod
Chléb náš vezdejší dej nám dnes
Nepřehánějme to s cukrem
Acidobazická rovnováha těla
Enzymy, klíče ke zdraví
Blahodárný vliv fermentovaných potravin
Životodárné byliny 
Omega-3 a omega-6 nenasycené mastné kyseliny, základ každé naší buňky
Vláknina, další z pilířů životní energie 
Když chybí železo 
Pitný režim 
A co káva? 
Jak to celé rozumně skloubit? 
Co ještě dělat proti únavě? 
Recepty 
Použitá literatura 
Seznam receptů 

Na obsahu knihy je již při zběžném prolistování vidět, že ji napsal a sestavil nutriční terapeut a člověk, který ví a věří tomu, co píše. Zuzana Švédová se ve svých doporučeních neopírá o nějaké plané pocity či neurčité domněnky, naopak svá tvrzení dokládá vědecky podloženými teoriemi i generacemi prověřenou lidovou moudrostí. V knize se neomílají chronicky známá fakta, ale najdete zde poměrně málo „profláklé“ informace a hlavně  „triky“ a tipy, jak ze zdravých potravin a bylin vytěžit pro své zdraví co nejvíce. Autorka se v knize úspěšně vyhýbá radikálním zákazům, naopak čtenářům radí a motivuje je k pozitivnímu přístupu ke změnám v jejich životě. Např. kávu striktně nezakazuje, naopak radí, jak si vybrat kvalitní, která má v přiměřeném množství pozitivní účinek na organismus. Ačkoli název knihy mluví o únavě, obsah se věnuje i jiným běžným diagnózám, které lze účinně ovlivnit stravou: chudokrevnost, diabetes 1. typu, chronickými záněty v organismu, vysokému tlaku a cholesterolu. Dostatečný prostor věnuje „znovunalezeným“ potravinám jako je pohanka, ovesné vločky, kvásek, otruby, kopřiva, pampeliška, fermentované potraviny aj. Nejedná se jen o planou teorii, v knize najdeme i mnoho receptů na nutričně vyvážené pokrmy.

Kniha je sestavená tak, aby teorie nenásilně střídala praktická doporučení a příklady ze života, tudíž se čte velmi příjemně. Publikaci ocení nejen lidé se zdravotními potížemi, ale všichni, kteří jsou si vědomi toho, že člověk je sám zodpovědný za své zdraví. Mně osobně se kniha velmi líbila, rozhodně nepatří mezi výtisky, které by v mé knihovně jen zabíraly místo. Tímto ji doporučuji .

Hodnocení: 100%

Za zajímavou knihu plnou cenných tipů děkuji nakladatelství Grada. A samozřejmě i za krásně řemeslně vyvedený, recenzní výtisk.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *