Recenze, Svět knih

Jeďte s JOTOU na dovolenou :-).

Náš mini seriál o knižních tipech na horké letní dny plné lenošení uzavře nakladatelství JOTA.

Na oficiálních stránkách Joty si můžete mj. přečíst následující zajímavosti z její historie: Nakladatelství JOTA vydalo za téměř třicet let své existence na českém knižním trhu více než 2 500 titulů v celkem téměř 8 milionech výtiscích. Na počátku mělo jediného zaměstnance, dnes jich má 24 a dalších 35 stálých externích spolupracovníků. …. 15 let vlastní exkluzivní licenci na překlady nejlépe hodnocených turistických průvodců britské řady Rough Guides…Také edice Literatura faktu a military má u čtenářů velký úspěch, v edici Cestopisy mají ty nejlepší české cestovatele, jako jsou legendy Hanzelka–Zikmund, Miloslav Stingl, Steve Lichtag, Vladimír Plešinger, Jirka Kolbaba, Petr Horký nebo Miroslav Náplava… Slaví dlouhotrvající úspěch s knihami dnes už spisovatelské ikony, Američana C. D. Payna. Z dětské literatury zmiňme řadu knih o doktoru Proktorovi od světového autora Joa Nesbøho, úspěšné jsou také publikace z edice Populárně naučné.

Výsledek obrázku pro reading in summer

Obr. zdroj:Evening Standard

A co jsem si pro vás přichystali?

Tipy od Veru:

U mě je to jasná volba a to kniha DŮM od spisovatele Simona Lelica. Pokud vás už omrzelo lenošení a potřebovali byste si provětrat mozkové závity, s tímto psychologickým románem nesáhnete vedle. Styl převážné části knihy je psán jako deník a vás přivítají hloubkové ponory až na emocionální dno Jacka a Sydney. A že se život se Sydney teda vážně nemazlil. Užijete si napínavý román, ve kterém na povrch vyplouvají dávná tajemství obestřená snůškou lží a polopravd a nebudou chybět ani detektivní prvky. Váš Dům se vám sice do kufru nevejde, ale tenhle zaručeně ano ;-).

Tipy od Káti:

Mě Jota maximálně nadchla svou „YA“  duchařinou Spolek nemrtvých holek spisovatelky Lily Anderson. Ač rozhodně nejsem čtenář z prvoplánové cílové skupiny, kniha se mi líbila. Oddechovka, kterou v žádném případě nepovažuji za hloupou. V knize si přijdou na své milovníci magie, wiccani, všichni, kdo mají rádi kouzla a vražedné i romantické zápletky – to vše ideálně v jednom románu 🙂 . Kniha je jako dělaná ke čtení ve dnech, kdy nechcete a nemusíte podávat žádný duševní ani jiný „výkon“ a jednoduše si jen chcete užít skvěle vyprávěný, originální příběh o přátelství „až za hrob“, Takže pokud vám nevadí YA žánr v kombinaci s fantasy, můžete spolu s Milou a Riley vyrazit směle k hřbitovní bráně 🙂 .

Druhým doporučeným „kouskem“ z letošní produkce Joty u mě musí být Pouhý stín od Karine Giébelová. Tato kniha je jedním z nejdrsnějších thrillerů, které jsem četla ( nebo aspoň, co si pamatuji 🙂 ). Pokud vám nevadí zvrhlíci, podivínové, vraždy a všeobecně si užíváte detektivky s hororovými prvky, pak si jistě tuto knihu plnou překvapivých rozuzlení zamilujete. Nedoporučuji ji pouze v tom případě, že jste „poserové“ a máte v plánu jet třeba na chatu úplně sami…., mohli byste být doma nečekaně brzy 🙂 …

Tak …  tím jsme definitivně uzavřely téma “ tipy na dovolenou 2019″.

Doufáme, že jsme vás nalákaly k četbě něčeho zcela a úplně oddechového a že si tím zpestříte zasloužené letní volno. Kdybyste nám chtěli říct, jaké knihy jste se sebou nakonec v kufru vezli a jak se vám po přečtení líbily, budeme rády 🙂 !!! Krásné léto!

Výsledek obrázku pro coffee and book

Obr. zdroj: Pexels